Позакласна робота - важлива складова частина навчально-виховного процесу. Вона тісно пов'язана з класними заняттями, але не підміняє їх, хоч і розв'язує ті самі навчальні й виховні завдання, і в цьому відношенні є продовженням тієї роботи, яка проводиться на уроці. Під позакласною роботою переважна більшість методистів розуміє спеціальні заходи, які проводяться в позаурочний час і мають зміст, не завжди передбачений навчальною програмою, специфічні форми, методи та прийоми проведення й організовуються на принципі добровільної участі в них учнів. Завданням позакласної роботи є: збагачення й розширення знань учнів, створення, за висловленням В.О. Сухомлинського, інтелектуального фону, що сприяє свідомому і глибокому засвоєнню програмового матеріалу; поглиблення набутих на уроках знань, розвиток умінь і навичок усного й писемного мовлення; виховання ініціативи, самостійності, творчих здібностей учнів, їх пізнавальних інтересів; забезпечення виховної спрямованості предмета, що вивчається, формування почуття патріотизму. Прагнення до творчої самореалізації й максимального прояву унікальних особистісних якостей закладено в людині самою природою, вона є спонукальним мотивом будь-якої діяльності. У силу об'єктивних причин (чіткого навчального плану) сьогодні найбільш сприятливі умови для розкриття й розвитку творчого потенціалу особистості школяра надаються при проведенні позакласної роботи. Різні форми регулярної позакласної роботи (наприклад, гуртка)- це "полігон для випробувань" різних можливостей дитини, своєрідний соціально-психологічний тренінг, постійний новий досвід, розширення уявлень про себе й інших людей, прекрасна можливість творчої самореалізації особистості.
Саме тому пропоную Вам розробки виховних заходів, які можна використати у процесі своєї педагогічної діяльності. Успіхів!!!Сценарій
святкової телепрограми
«Гарячі сенсації"
виходять ведучі.
звучить фонова музика)
Ведуча: Доброго Дня! З
вами програма Гарячі Сенсації і її ведучі
_________
Ведучий: ______________
Ведуча: Тема сьогоднішнього свята – одна з
головних культурних подій нашої школи– День Вчителя.
Ведучий: В звязку з
найоригінальнішим, наймаштабнішим святом року в школі розпочав
свою роботу всеукраїнський недержавний телеканал «Школа лайф»
Ведуча: Наш телеканал викриє все те, що раніше
було під грифом "цілком таємно", зокрема розголосить ексклюзивні
подробиці про життя вчителів,
Ведучий:проаналізує
причини і наслідки важливих подій, які сколихнули усю школу або навіть змінили історію.
Ведуча: Факти, яких раніше бракувало для повної
картинки у багатьох гучних справах,
стають відомими..
Ведучий: Та перш ніж розпочати перегляд
телепрограм, ми хочемо запросити у
студію продюсера нашого каналу «Школа лайф» - Вознюк
Ларису Адамівну
(після виступу завідуючої, виходять
ведучі)
Ведуча: Отже, спробуємо проаналізувати хто ж
такий «Вчитель»?
Ведучий: Це сильна та врівноважена особа,
яка щоранку виштовхує себе з теплого ліжка і з усмішкою
на обличчі та смикаючим оком прямує на роботу.
Ведуча: Це людина, яка щодня стоїть перед
прицілом десятків очей, відчуваючи себе
воїном що прокладає світлий шлях до своїх учнів .
Ведучий: Вчителі
– самовідданий народ, таке враження, що вони постійно перебувають у школі. Приходиш зранку – вони вже тут, йдеш зі школи – вони ще там.
Ведуча:Ми зустрічаємося
з вчителями щодня.
Нам здається, що
вони - наші
добрі знайомі, що
ми знаємо про
них все. Та
чи так це?
Можливо нам відома
лише одна половинка
їх душі та
серця? Сьогодні ми
спробуємо відкрити другу, таємну сторону душі
наших наставників…
Презентація
Ведучий: Всі телевізійні канали
переходять в особливий режим. Супутникові антени, цифрове телебачення Т-2,
Інтернет, мобільні телефони, пристрої для зчитування інформації працюють в
режимі онлайн направлені на одну велику зірку – зірку сіячів розумного, доброго,
вічного – зірку «Вчитель» і посилають свої сигнали в душі кожного, бо немає на
світі людини, яка б чогось досягла без вчителя. Тож вмощуйтесь зручно і
переглядайте телепередачу.
Слайд 1
Ведуча:Учителем не
кожен може бути,
Не кожне серце вміє говорить...
Учитель лише той, хто вміє чути,
Окрилити, навчити і любить.
Тендітну душу ласкою зігріти
І добротою ниву засівать,
Безмежно, щиро цілий світ любити
І дітям усього себе віддать.
Слайд 2
Ведучий: Вітаємо
завідуючу гімназією Вознюк Ларису Адамівну
Завідувач наш,
Як тато і мама,
В школі коханій моїй.
Знаємо всі ми
Важко нести їй
Влади тягар на собі.
Вам співчуваєм,
Щастя бажаєм
На довгі-предовгі роки;
Сили, наснаги, здоров'я й відваги
Зичимо Вам залюбки
Слайд 3
Ведуча:
Вітаємо
вчителя математики та нашого улюбленого класного керівника Гук Людмилу
Василівну
У нас є
класний керівник,
Який для нас такий, як мама.
До нас, таких як є, він звик,
І любить нас усіх так само.
Усі роки веде в життя,
Вчить поважати і дружити.
І проводжає в майбуття,
Щоб жити в світі і творити.
То ж вдячні за науку ми,
І скажемо, йдучи зі школи:
Ми будем справжніми людьми
Й не підведемо вас ніколи!
Слайд 4
Ведучий:
Вітаємо
найкращу першу вчительку Совгуть Світлану Василівну
Для мене, вчителю, ти сонця цвіт.
Перед ім’ям твоїм — в поклоні.
Ти нас, малих, вела у дивосвіт
І зігрівали нас твої долоні.
Ти завжди світла й доброю була
І всі роки вела дітей за руку.
В житті сама багато досягла
І нас вела у казку і в науку.
Уклін тобі до самої землі.
Ти нас за
наші витівки прости,
Учителько, найкраща, світла, мила…
Слайд 4
Ведуча: Вітаємо
вчителів-пенсіонерів:
Гаврилюка Володимира Дмитровича, Бернік
Олексія Петровича та Журбич Лідію Кирилівну
За невтомну працю Вашу
Уклін Вам до землі низький,
Прийміть подяку щиру нашу
За труд учительський важкий!
Хай добре Вам весь час живеться
Без горя, смутку та біди!
Ведучий:
Вітаємо вчителя біології та хімії Мотько Ніну
Федорівну
Від
амеби до людини,
Вивчим нерви
і клітини,
Рід, сім'ю, родину, клас,
То
ж біологу бажаєм від душі сердечно,
Щоб жилося вам на світі мирно і безпечно.
Щоб усі уроки ваші , як себе любили
І з домашнім завданням на урок ходили!
Ведуча: Вітаємо шкільного психолога Мойсюк Тетяну Іванівну
Як добро нести у світ
?
Обминати
горя слід?
Як прощати всім образи?
Не сваритися одразу?
Як зміцнити віру в себе?
Як знайти в житті шлях?
Ті питання не зникають,
Бо не раз їх піднімають
І дорослі, й школярі,
Й сиві, й зовсім ще малі.
Є про що поговорити,
Є кому нас розсудити
Ведучий:
Вітаємо вчителя української мови та літератури Килюшик
Оксану Володимирівну
Як вживати кличну
форму,
Щоб були ми
завжди в нормі
Відміняти дієслово
В нашій рідній давній мові,
Вчать філологи
завзято.
Ох, роботи в них
багато!
В чудовий ранок, в цей
святковий час
Ми хотіли б
привітати вас!
Хай буде здоров‘я
міцне, як граніт,
І з ним вам прожити не
менше ста літ.
Ведуча:
Вітаємо
вчителя української мови та літератури, історії, правознавства Шмигу Людмилу
Володимирівну
Від пращурів до наших днів,
З усіх минулих вже віків
Історики події всі вивчають
І нас учити заставляють.
Хто і коли, кого завоював,
Права й свободи мужньо захищав,
Кому вдалося збудувать державу
Хто ніс
крізь біль народну справу.
. Нас бути вдячними навчають вчителі
Тим давнім
предкам, що вже в інший світ пішли.
Наставникам подякуємо щиро,
І мрієм, що майбутнє буде мирним.
Ведучий:
Вітаємо
вчителя української мови, зарубіжної та української літератури Білічук Антоніну
Тихонівну
Рученьки терпнуть,
злипаються віченьки,
Боже, як хочеться спать!
Так мені ж треба оту світову
Зранку до ночі читать!
Все переплуталось в бідній голівонці:
Гамлет, Марія, Ремарк.
”Красное”, ”Черное”, ”Белая армия”
И той Лаурин Петрарк.
В цей святковий час ,
Ми вітаєм дружно вас
Хай горе обходить вас
стороною,
А щастя приходить і ллється рікою,
Ми вдячні вам за всі наші знання!
Життя хай радує кожнісінького дня
Ведуча: Вітаємо вчителів
інформатики Прокопчук Миколу Юрійовича
та Леус Олену Іванівну
Ну для чого нам програмування,
Це ж фактично над нами знущання,
Ну навчили
на уроках друкувати,
Малювати
вчились і так вже багато.
Інформатика — наука цікава,
Побродити в Інтернеті — уявно,
Досконало вивчимо самі,
Всі
програми нові ігрові.
Збувались щоб вчасно всі задуми й мрії,
щоб в школі життя вирувало весь час.
Щоб більше досягнень було, більше дії –
прийміть ці вітання від нас.
Ведучий:
Вітаємо вчителів іноземної мови Симонюк Тетяну
Володимирівну та Ничипорук Аллу Хомівну
«Хелоу», «бонжур» ми раді чути,
Хоч трішки іноземцями побути,
І, «мейбі», вивчили урок,
«Ай хоуп», буде вже дзвінок.
А як читати «мейд» чи «маде»,
На етикетках шоколаду,
Вчать «іноземці»-вчителі,
Із нами клопоти малі.
А решту вчити важко нас:
Минулий і
майбутній час,
Всі дивні
форми дієспова.
Тяжка та
іноземна мова.
Терпіння
вам бажаєм з нами,
Хай не минає із роками
Здоров'я і весела вдача,
І
зустрічає вас удача.
Ведуча:
Вітаємо
вчителя фізичної культури Сидорчика Івана Володимировича
Вітаємо з днем вчителя
Від душі ми фізрука,
Хай мрії здійсняться,
Легка у вас рука!
Щастя, сил, успіху багато
Бажаємо Вам і перемог,
Досягнень в фізкультури
І здоров’я на сто років.
Ведучий: Вітаємо
вчителя трудового навчання Стукаліну Ганну Григорівну
Кажуть , школа
споконвіку — то є храм науки
Та до чого всі знання, як не вміють руки,
Щоб зростали не ледачі учні, а старанні
Є хороший їм урок – трудове навчання.
То ж вітаю вчителя, що не тільки знаює,
А й уміють все робити , і других навчає!
Ведуча: Вітаємо вчителя
географії та фізики Кристюк Юлію Михайлівни
Яка Земля чарівна — просто диво!
Ми ж люди на планеті голубій.
Живемо тут комфортно і щасливо,
Хоч зоримо у небо, будучи на ній.
А в школі географію вивчали,
Щоб добре знати, що навколо нас:
Материки, моря, ліси, канали,
І гори, й ріки в різні ери й час.
Захоплива наука, що й казати,
Земля казкова, хоч пиши вірші.
Учительці, що світ дали пізнати,
Спасибі щире-щире, від душі!
Ведучий: Вітаємо вчителя початкових класів Лебедюк Юлію
Олександрівну
Ми хочемо вас привітати
У цей святковий осінній день
Тепла і сонечка побажати
І щоб радісно вам було кожен день!
Хай сміхом й веселістю повниться хата,
Родина хай буде здорова й багата!
І мрій, і бажань, і наснаги творити,
Щоб серцю хотілося жити й любити!
Хай учні шанують, повагу дарують,
Злагода й мир у житті хай панують!
Ведуча: Вітаємо вчителя
початкових класів Оштук Марію В’ячеславівну
Тим, хто пізнати добро допоміг,
Тим, хто відкрив для нас тайни доріг,
Тим, хто нам крила дарує щодня,
Тим, хто відкрив нам жагу пізнання
Тим, чия праця важка, непроста,
Тим, чиє слово добром пророста,
Тим, хто відкрив нам науки світання
Наші святкові і щирі вітання!
Ведучий: Вітаємо
вчителя початкових класів Головач Наталію Степанівну
З Днем учителя вітаю!
Будьте радісні завжди.
Хай уроки пролітають
Швидко й гарно, як ві сні.
Хай щасливо і успішно
В школі день проходить Ваш.
І радіють усі діти,
Як заходите Ви в клас!
Ведуча: Вітаємо
педагога-організатора Совгуть Лесю Макарівну
З Днем вчителя нині
Вітаю вас щиро.
Бажаю натхнення,
В житті щастя й миру.
Робота хай радість
Щоденно дарує,
Хай в долі добро
Повсякчасно панує.
Ведучий: Вітаємо
вчителя музичного і образотворчого мистецтва
Решетицьку Надію Федорівну
На уроках — руки в фарбі,
Пензлі
скрізь та Олівці.
Намалюєм,
може,
Барбі,
Квіти, дивні корінці,
Чи будівлі
— стиль барокко,
Ріки, що
течуть широко,
Танки,
кораблі, авто,
Поїзд,
літаки, метро
. На папері оживають
Наші мрії
і думки,
Чи
реальні, чи незнані,
Нерозгадані світи.
Ведуча: Вітаємо вчителя
індивідуального навчання Ващеню Людмилу Володимирівну
За
невтомну працю Вашу
Уклін Вам до землі низький,
Прийміть подяку щиру нашу
За труд учительський важкий!
Хай добре Вам весь час живеться
Без горя, смутку та біди,
А галаслива хай малеча
Приносить радість Вам завжди!
Ведучий: Вітаємо
соціального педагога Вознюк Іванну Ігорівну
Хай
буде прекрасним, щасливим це свято,
Бажаєм міцного здоров’я багато,
Вам вдячні за людяність, працю, знання,
Сердчене тепло та всього пізнання.
Бажаємо щастя, багатства, достатку,
Хай буде в житті Вашім все у порядку!
Ведуча: Вітаємо
техперсонал школи: Шепетько Надію, Шкіндер Людмилу, Кошмак Лідію, Килюшик
Тетяну, Кошмака Бориса, Вознюка Івана
Хто наводить скрізь красу,
Дуже любить чистоту?
Працю любить над усе,
На місця розставить все?
Гарно вимиють підлогу,
Підметуть усі кутки,
Крейди вам дадуть шматки
Наші техпрацівники.
Ведучий: Вітаємо
працівників їдальні: Сафонік Тетяну та Демчук Ольгу
Ваше
покликання — готування,
Ви
справжній діамант!
Важливі
вміння, вправність,
Але
у вас ж є талант!
Створите
легко будь-яку страву,
Всіх
здивуєте ви!
Ваші
шедеври — це диво,
Немає
в світі більшої смакоти!
Бажаю
в кухарських справах
Вам
завжди процвітати,
Щоб
у людей всіх «ох» і «ах»
Своїм
готуванням викликати!
Ведуча:
Тому
ще раз вітаємо наших любих вчителів з їх професійним святом ! Бажаємо не тільки
успішно вчити, а й не припиняючи вчитися. Вчіться ловити моменти радості,
схоплюйте хвилини щастя і насолоджуйтеся всім тим, що відбувається навколо вас.
Бажаємо успіхів на вчительському терені, терпіння і безмежної мудрості. Станьте
для ваших учнів не просто майстром, але порадником, підтримкою, прикладом і
просто другом!
Звучить пісня_________________________________________
Ведуча:Модельєри нашої школи не залишили поза увагою наших
учителів-жінок.
Ведучий:Для вас ми підготували цікаві моделі, в яких педагогині виглядатимуть, як богині.
Ведуча:Вам, шановні вчителі!
Ведучий:Вам, добрі наставники і порадники!
Разом. Присвячується цей
показ.
До вашої уваги показ моделей“Педагогині – як богині”
(Звучить запис
сучасної музики. На сцену виходять ведучі)
Ведуча 1. “Бурда моден Лозки школен” пропонує колекцію моделей учительського
одягу, в розробці й показі якої брали участь найбільш досвідчені члени цієї
недосвідченої організації. Представлені вашій увазі ансамблі існують в єдиному
і неповторному варіанті. При спробі повторити неповторне – оплата у вільно
конвертованій валюті.
(Далі по черзі виходять моделі,
одягнені відповідно до опису, поданого в коментарях ведучих)
Ведуча 2. Вишуканий туалет
із використанням ефекту багатошаровості пропонується для жінок, які цінують
своє здоров’я. У цьому ансамблі враховано специфічні кліматичні умови школи в
період низькоопалювального сезону та постійне прагнення представниць прекрасної
статі до змін. Традиційно популярна фуфайка зробить вас особливо чарівною і
привабливою. Актуальні аксесуари: хутряна або в’язана шапочка, вовняний шарфик
та рукавички. Не завадять подекуди ще й унти або уніформа полярників.
Ведуча 1. Енергійність,
мобільність, здатність розвивати шалені швидкості в шкільних коридорах,
налагоджувати контакти одразу в багатьох точках – ось риси, сучасного класного
керівника. Звідси й відповідний стиль одягу. Скейт не лише ненав’язливо
збільшить ваш зріст, а й забезпечить особливу граційність, мобільність,
блискавичність у пересуванні. А при невдалих поворотах від травм вас убезпечить
шолом мотоцикліста. М’яка накидка при потребі замінить крила. Модний акцент –
рупор із цинку, алюмінію, міді, газети або матеріалізованої сили голосу.
Ведуча 2. Граничне
відчуття смаку, інтуїтивний пошук найбільш прийнятого
рішення необхідні були модельєрам для
створення цього ансамблю. І хоча побудований він на «диких» контрастах, усі
вони логічно зумовлюються метою використання. Адже костюм призначений для
класних керівників або завідувачів кабінетів, де дуже рідко миється підлога. Ця
модель базується на законі єдності і боротьби протилежностей. Зверніть увагу,
як відважно “прозора блузочка” в стилі “шосе і люди” сусідить із чарівним
фартушком – плодом багаторічних зусиль учасників гуртка “Невмілі руки”. А як
грайливо туфлі-лакерки вкриваються легким шаром пилу через постійне перебування
із діючою мітлою! Модні аксесуари: дбайливо пов’язана хустинка для волосся,
унікальне відерце із декоративною шматкою для миття підлоги і витончених форм
швабра та очисник повітря – протигаз.
Ведуча 1. Універсальна
модель під кодовою назвою “Міс школа” завершує демонстрацію нашої колекції.
Вона призначена спеціально для адміністрації гімназії. Костюм увібрав у себе кращі фрагменти
попередніх ансамблів. Згодиться просторий плащ із великими кишенями, куди можна
ховати загублені учнями предмети. Не зайвими будуть туфлі на високих підборах з
металевими підківками. Актуальні аксесуари: масивні прикраси із нітрохи не
дорогоцінних металів, зокрема, сережки із прищепок, браслети із гудзиків і
подібні шедеври ювелірного мистецтва фірми “Second hand”.
Ведуча 2. Фірма “Бурда моден Лозки школен” переконана, що лише в такому ошатному вбранні
педагогині виглядатимуть як богині. Заявки надсилайте за
адресою: Лозківська гімназія, кабіне
математики ,9 клас.
Ведучий : А про це
йтиметься у нашому наступному репортажі, який ми отримали з великими зусиллями
ризикуючи власним життям, пробиваючись по
галасливих коридорах, та таємно
відвідуючи уроки вчителів під виглядом їхніх учнів.
Ведуча: Ми встановили
стеження в кожному класі. Почули та побачили усі таємниці
завдяки прихованим камерам встановлених у святая-святих нашої школи.
Ведучий : Отож,
Вмощуйтесь зручніше та не перемикайте наш канал.
Відео
Ведуча: Сьогодні ми відзначаємо ваше професійне свято – свято, яке звільняє від
буденності й допомагає осягнути найголовніше у житті.
Ведучий :Прийміть щиру
вдячність за високе служіння обраній справі, невтомний творчий пошук,
самовідданість, добро і щедрість душі.
Ведуча: Щиросердно бажаємо вам, шановні вчителі , міцного здоров’я, щастя,
благополуччя, великих творчих успіхів і невичерпної наснаги. Нехай ваша праця
приносить блискучі результати, а ви самі живіть довго і дуже щасливо!
На столі розламана хлібина на вишитому рушнику, на ній
колоски пшениці, перев’язані чорною
стрічкою, запалена свічка. На стіні
дзеркало, завішене чорною хусткою, плакат «Пам’ятник голодомору».
Мета. Поглибити
знання учнів, присутніх про роки голодомору в Україні та його наслідки для
українського народу, розвивати вміння грамотно висловлювати свої думки,
використовувати різні документи, готуючись до розповіді, виступати у ролі
актора, виховувати повагу до історичного минулого свого народу, який вистояв і
проніс свої традиції через різні випробування.
Обладнання. Приміщення оформлене стендами, що засвідчують голодомор
на Україні в 1932 - 1933років. Малюнки
та надписи. Підвищення, на якому встановлена свічка, калина, барвінок, половина
чорного хліба, колоски обв’язані чорною стрічкою. Книжкова виставка. На сцені
чорні цифри1932 - 1933р. Над сценою надпис на стрічці «На вікні свіча
миготіла». Збоку прапор та тризуб з чорною стрічкою.
Звучить мелодія «На вікні свіча миготіла»
Ведучий 1. Доброго дня, шановні вчителі та учні!
Сьогодні ми зібралися, щоб пригадати сумну та трагічну сторінку в нашій історії
– голодомор 1932-1933 років.
Ведучий 2. Минуле століття пронеслося над Україною трьома
голодоморами: 1921-1922, 1932-1933, 1947років. Такої страшної трагедії, яку
пережив український народ у 30-х роках, не зазнав, мабуть, жоден народ в
історії людства.
Учень 1
Чому
сумує, плаче дзвін
І біль сердець в одне єднає?
Що розповісти хоче він,
Про що сьогодні нагадає?
Учень 2
Тривожні спогади ураз
Свічки очима розіп’яли,
Немов з минулого до нас
Вони із докором казали:
Учень 3
Хто відповість за ту біду,
Що голодом людей косила,
Що в Україні не одну
Убила гордість, пісню, силу?
Учень 4
Не встануть свідки із
могил.
Вони й тоді не говорили,
Бо голод їх позбавив сил…
А за селом росли могили…
Учень 5
Встає історія з пітьми,
Словами фактів промовляє
І хоче, щоб судили ми,
Бо заповіт від мертвих має.
Учень 6
Вона бідою, горем вчить,
Щоб не забулось незабутнє,
Бо там, де пам'ять не мовчить,
Там щастям повниться майбутнє.
Звучить
мелодія (звуки шкільної перерви)
Виходять учні
Учень 1:
(другому)
Хочеш моє печиво? Бо я вже не можу його
їсти.
Учень 2:
Ні,
я б краще зараз хот-дог з’їв, а не печиво.
Учень
3: Ні, хлопці, ШАУРМУ!!!
Учень
4::
Та ну Вас. Слинки течуть. Викинь ти те печиво, дзвоник зараз, запізнимося…
Раптом світло стає «приглушеним»,
хлопці завмирають у тих позах, в яких були на останніх словах. Вступає тиха,
тягуча музика. З-за ширми не виходять, а наче «з’являються», знесилені, худі
діти. (Уривок з вірша О .Олеся «Голодомор»)
Учень
7:Слухайте,
слухайте крик із безодні,
Нашу молитву гарячу...
Ви, що обідали й ситі сьогодні,
Киньте хоч шкуру собачу!
Учень 8:Землю укрили ми трупом холодним,
Чорна земля посиніла...
Хліба нам, хліба нам, хліба
голодним,
Вмерлих і крові, і тіла!
Учень 9:Як? Ви не знали, що впала посуха?!
Як? Ви не чули нічого?!
Де ж ваше серце, і очі, і вуха,
Де ж у вас крихта людського?!
Учень 10:О, порятуйте, бо ми рятувались,
Кору ми їли і глину,
Людської крові із ран напивались,
Мати варила дитину!
Світло притемнюється.Учні по черзі читають
вірш
Учень 11
Велика родина
була у Петренків:
Матуся і тато, бабуня і дід,
Чотири синочки і доня Оленка —
Охочим до праці й щасливим був рід.
Сміялась
матуся, закохана в тата,
Навчала бабуня малих онучат.
Сім'я незаможна, любов'ю багата,
Та хліба до столу завжди вистача.
Учень 12
Долівка помазана глиною чисто,
А зверху солома на ній для тепла.
У запічку пахне духмяним любистком,
І вечір зимовий іде спроквола.
На комині вузлики гріються з маком,
З насінням петрушки, з чорнушкою теж.
А піч зігріває всіх ніжно і м'яко,
І дідова казка... І пісня — без меж.
Учень 13:
Отак би їм жити в щасливій родині...
Аж тут тридцять третій снігами несе.
Ідуть активісти о ранній годині
Зерно відібрати, загарбати все.
Учень 14:
На городі пусто. В хаті мертва тиша.
І синки опухлі Мов живі мерці.
Знов оладки з листя І водиця в кухлі —
Ось і всі наїдки У її руці.
Пропікають очі Материну душу.
І сама голодна, І в очах туман.
Як дитячі крики матері не слухать,
Де знайти нещасній для дітей оман.
Учень 15:
Вже часник на лузі вигребли з корінням,
Обірвали липу, кропиви
нема.
Не зійшла картопля, саджена лушпинням...
Люди, мов примари. Голод. Смерть. Пітьма.
Учень 16:
На світі зосталась з великого роду
Єдина Оленка... За всіх пожила...
Залишилось з того святого народу
Лиш декілька душ із усього села.
Ведучий 1. На думку більшості
істориків, причиною виникнення в Україні та інших частинах СРСР голоду 1932-33
років стала примусова і репресивна для селян політика хлібозаготівлі, яку проводила
комуністична влада.
Ведучий 2 Від голоду в Україні, відомого як Голодомор, померло,
за уточненими даними, від 3 до 8 мільйона людей. Понад 20 країн визнали голод в
Україні 1932-33 рр. геноцидом української нації.
Ведучий 1 Однак
слова "геноцид" немає в документах ООН, ЮНЕСКО і ПАРЄ, присвячених
Голодомору. У резолюції Європарламенту від 2008 року Голодомор названо
"жахливим злочином проти народу України та людяності". Документ також
містить посилання на Конвенцію ООН про геноцид.
Ведучий 2 З відомих на наш час документів випливає висновок про свідому
організацію керівництвом Радянської Росії (пізніше — СРСР) винищення голодом саме українців. Голод організовувався на
всіх їх етнічних землях, а не лише в межах УСРР. Організаційні дії та відкритий
грабунок селян, який спричинював голод серед селянства, із застосуванням війська, розпочалися не пізніше 1920 року, із часу, коли Україна була, як зараз
відверто пишуть, — «завоевана Красной армией в 1920» І першими
організаторами й керівниками цих дій були В. Ульянов-Ленін і Л. ТроцькийВедучий 1 У 1930 році генсек ЦК ВКП(б) Йосип Сталін дав поштовх новій хвилі колективізації в СРСР. У квітні того року було прийнято Закон про хлібозаготівлі,
згідно з яким колгоспи мусили здавати державі від
чверті до третини зібраного збіжжя. Тим часом, внаслідок Великої депресії ціни на сільськогосподарську продукцію на Заході
стрімко впали. Радянський Союз став на порозі економічної
кризи, адже довгострокових позик йому ніхто не давав, вимагаючи визнати за
собою борги Російської імперії.
Ведучий 2 З іншого боку, зі збільшенням тиску на селян активізувався селянський
рух опору. Тільки за даними ГПУ,
від 20 лютого до 2 квітня 1930 року в Українській СРР
відбулося 1716 масових виступів, з яких 15 кваліфікувалися «як широкі
збройні повстання проти радянської влади». Вони об'єднували до двох тисяч
людей і відбувалися під гаслами: «Верніть нам Петлюру!», «Дайте другу
державу!», «Хай живе самостійна Україна!», «Геть СРСР!», «Давайте
завойовувати іншу свободу, геть комуну!». У ті часи люди організовувалися
як могли, озброювались вилами, лопатами, сокирами, були навіть кінні загони.
Натовпи селян зі співом «Ще не вмерла Україна» ліквідовували місцеві органи влади. Ведучий 1 І почалася відверта помста непокірному народові… ЗНИЩЕННЯ
ГОЛОДОМ. Оточені військами НКВС українські села потерпали від голоду і холоду.
Вступив в дію «Закон 5 колосків», коли навіть за декілька прихованих, чи
зірваних у полі зернят, людей засуджували до розстрілу.
Звучить трагічна мелодія
Учениця
Влітку, у серпні зорепад. Теплими
погожими ночами зірки падають додолу, падають, але не розбиваються, бо застигають у повітрі, спалахують, востаннє
перемовляються між собою перед тим, як піти у вічність. Але то не звичайні зірки, ті зорі - душі безневинно
вбитих діточок. Постійте тихо в передсвітанні біля вікна, розчиніть його
навстіж і послухайте, про що гомонять зорі-душі.
(Звучить повільна музика, із-за сцени
повільно виходять три «зіроньки».
Вони кружляють у танці, зупиняються).
1-а зірочка
А мені
заподіяли смерть за «5» колосочків. Було це літечком 33-го. Я з маленькою
сестричкою Катрусею пішла на колгоспне поле по колосочки.
Ой, як
хотілося їстоньки! Катруся опухла від голоду, сиділа на землі і рученятами
ловила комашку, щоб з'їсти її. Я озирнулася, зірвала 1 колосок, 2-ий, 3-ій і
раптом схопив мене голова сільської ради і поволік до воза... Мене били,
палили сірниками ручки, ламали пальчики і били, били, били... поки не забили.
Вбили за п'ять колосочків, а було мені 6 рочків. І Катруся моя теж померла,
тепер вона теж зіронька. '(Діти беруться з аруки, кружляють).
2-а зірочка
І мені
хотілося їсти, мене Ганнусею звали.
Спочатку
померли мої бабуся і дід.
З голоду
попухли і здавались дуже великими. Прийшли дядьки, повкидали їх на воза і
завезли за село до ями. Мій тато пішов до міста за хлібом і не повернувся -
його міліціонер з рушниці застрелив. Я в матінки просила: «Відріж мені
пальчика, я його з'їм, а то він не перекушується». Мама обнімала, цілувала
мене, а з її великих запалих очей котилися сльози. Надвечір мама помила нас з
братиком, одягла в чисті сорочечки, напоїла маковинням... І вже нас
не стало.
3-я зірочка
А я
Марійкою була! Було мені 3 роки.
Мене матуся
вбила... З моїх ручок, з моїх ніжок холодець зварила ,старших братиків і сестричок ним
погодувала. А мою голівоньку до свого серденька прихиляла, люлі-люлечки
співала, любим дитям називала.
А через два дні моя рідна, люба мама в
річці утопилась.Ой, уже світає! Нам пора... Учениця
Подібного звірства, людської
біди
На білому світі, мабуть, не
знайти,
Як
зірваний колос, полягли вони.
А їм
лиш хотілось діждатись весни…
Діждатися хліба – щасливу ту мить,
І там, серед поля, навіки спочить.
Ведучий 1 Найбільше
українців загинули у сучасних Харківській, Київській, Полтавській, Сумській, Черкаській,
Дніпропетровській, Житомирській, Вінницькій, Чернігівській, Одеській областях
та в Молдові, яка тоді була складом УРСР.
Ведучий 2 Близько 81% загиблих від голоду в Україні були
українцями, 4,5% - росіянами, 1,4% - євреями та 1,1% - поляками. Серед жертв
було також багато білорусів, болгар та угорців.
Ведучий 1 Навесні 1933 року, кажуть історики, в
Україні помирало 17 людей
щохвилини, 1 000 людей щогодини і майже 25 000 людей щодня.
Учень17
Сонце
мружиться сліпуче:
День приходить неминуче.
Після теміні і тиші
Дні стають усе страшніші,
Бо вони, безжальні й вперті,
Все нові приносять смерті
Учень
18
В те
село, де щебетало
Малюків колись чимало
І рясніли там піснями
Вечори. І весіллями
Осінь кликала до хати
Молодяток привітати
Та добра їм побажати
На літа усі. Багаті
Щоб вони були й щасливі,
Щоб врожай на власній ниві
Ніс достаток їм щороку.
Щоб жили вони нівроку!..
Учень 19
Це колись було, а нині
Голод бродить по країні...
Небо плаче, вітер свище...
Не село це – кладовище…
Мов до смерті на ігрище
Зграя воронів все нижче
Опускається поволі...
Йде у гості до недолі...
Учень 20
Там, де жито колосилось,
Люте горе оселилось,
А у стернях серед поля
Смерть блукає... Божа воля
Чи була на те, щоб душі
Залишались всюдисущі:
Без молитви і без ями?..
Щоб страшними вечорами
Йшли ярами, між хатами
Їхні тіні вслід за нами
Милість родичів шукати,
Власних поминок благати?..
Ведучий 2 Ми мусимо усвідомити, що штучні
голодомори радянської епохи були нашим українським Голокостом. Це був свідомий
геноцид українського народу, який наклав свій безжальний відбиток на всю нашу
історію, на національну самосвідомість.
Ведучий
1 Наслідки Голодомору ми відчуваємо і
сьогодні – райони заселені руськими за національність селянами – особливо
Донеччина та Луганщина, в більшості своїй, так і не українизувалася, - наслідок
війна на сході країни.. Вмикається музика , виходять
всі учасники заходу.
1-й: Не мовчимо! Бо нас тепер багато!
2-й: Не мовчимо! Не дасть змовчати біль
3-й: Загублених, замучених тим катом,
Що нині лаврів пожинає хміль.
4-й: Не мовчимо! Бо з нами кожен третій,
Померлий в той страшний голодомор.
5-й: Бо з нами двадцять другий, тридцять третій
І в сорок шостім пережитий мор.
6-й: Не мовчимо, братове українці!
Ми ж так мовчали в пору ту тяжку,
7-й: Бо молимося хлібові, хлібинці,
Що гірко дістається на віку.
8-й: Не мовчимо! Доволі спати, брате,
О, сестро, сльози витирай з очей.
9-й: Не мовчимо! Не можна нам мовчати,
Бо в душах зойки тих страшних ночей.
Зі свічкою, яка
не горить, виходить МАТИ.
МАТИ: Я — мати, мати тих усіх дітей,
Що на теренах України полягли,
Сьогодні я звертаюсь до людей,
Щоби життя у світі берегли.
Я — мати... Я крізь все, крізь все пройшла:
Крізь дим пожеж, утрат, голодомор смертей.
Розтоптана і знищена була,
Але сьогодні кличу до людей.
В душі моїй горить пекельний біль.
За всіх, усіх, яких не повернуть.
І крик душі лунає звідусіль.
Вони до нас ніколи не прийдуть...
Та я не вірю в похоронки ті!
Живі вони, бо пам’ять ще жива!
Мої сини, соколики ясні...
А всюди квіти... квіти... і трава.
Я - мати! Я до вас іду, щоб захистити, відвернути зло.
Та відвести від всіх людей біду,
Щоб тих страхіть ніколи не
було.
Тож встаньте всі і голови схиліть,
Згадайте у молитві душі всіх
І свічку тихо, мовчки запаліть
За них, всіх-всіх, що навіки затих.
Діти запалюють свічки Звучить пісня
Ведучий 1. Сьогодні на нашому столі є зерно - як символ життя
і перемоги над молохом голоду, і хліб для того, щоб причаститися ним, як
безцінним Божим даром та пом’янути душі загиблих людей, які помирали з думкою
про цей святий скарб – шматочок хліба…
Ведучий 2. Хай же пам’ять про всіх невинно убієнних згуртує
нас, живих, дасть нам силу та волю, мудрість і наснагу для зміцнення власної
держави, на власній землі! Ми закликаємо вас сьогодні згадати у ваших
молитвах усіх тих, хто страждав і помер під час великого Голодомору і
помолитися за них.
Пісня «Боже, я
молюсь за Україну»
Ведучий 1. Ми також запрошуємо всіх
присутніх приєднатись завтра до всеукраїнської акції „Засвіти свічку”. Хай
кожен з вас запалить свічку пам’яті у своєму домі, в знак вшанування невинно
замученого голодом українського народу.
Відео «Засвіти свічку»
Ведучий 2. Хай світло від свічки у
небо летить
Хоча б одну душу зігріє в цю мить
Щоб душа ця загублена спокій знайшла
І у вічність до Бога вона відійшла.
Ведучий 1. Дякуємо за
увагу!
А після закінчення заходу просимо всіх взяти участь в
акції «Незабудки пам яті».
Мета заходу
: Поглибити знання дітей про зимові свята нашої місцевості; виховувати
почуття колективізму, згуртування колективу, товариської єдності, Розвивати
образне мислення,пам’ять, увагу, творче мислення., розширювати їх
кругозір, сприяти здобуттю багажу знань. Виховувати ініціативність.
Прищеплювати
любов і повагу до нашого народу, його традицій та обрядів
Обладнання: пазли – 5
шт., картки із завданнями, муз. центр, матеріали для створення композицій .
Хід заходу
Ведуча
: Наш
народ у році має гарних свят багато
Та ніяке не замінить дітям одне свято.
Коли зимонька надходить, земля примерзає,
До діточок іде в гості свято Миколая.
Ведуча: Це свято дуже люблять діти . В цей день до всіх дітей приходить
Святий Миколай, добрий дідусь, який
завжди пілкується і про дорослих і про дітей.
Він обходить кожний
дім і дивиться, як поводилася дитина.
Якщо слухняна і працьовита, то нагороджує подарунками, а якщо не слухняна- то
різочкою.
В небесах, де зорі ясні, там , де місяць ходить
красний,
Сонце так яскраво сяє , Миколай там проживає.
В небі ангели
працюють, шоб зраділи всі малята,
Подаруночки готують –їх чекає кожна хата.
Ведуча: За традицією, у цей день всі дітки пишуть листи Св.
Миколаю з проханнями. Він допомагає усім нужденним і всім, хто цього заслужив.
Ведуча:
Ось
прийшов нам лист із неба,
Прочитати
його треба.
Читає:
Ми
маленькі зірочки,
Ми
небесні світлячки.
Допомоги ми чекаємо,
Діточок усіх благаємо:
Щоби ми могли світити
Небо зоряним зробити
Треба щоби кожен з вас
Свою зірку у цей час
Зміг яскраво засвітити,
Кілька добрих справ зробити.
І
тоді у світлий час
Миколай
прийде до нас.
Ведуча:
Щоб
роботу розпочати,
Загадку
треба відгадати.
Загадка
Стоїть
зелена і розкішна,
Зелена
в неї сукня пишна.
Йде
на галявину стежинка,
А
там – прикрашена… (ялинка)
Отже,
перше завдання – на ялинці.
Діти
шукають і знімають згорток з ялинки, читають:
Перша
зіронька яскрава
Та,
що від ялини справа,
Засіяє
в той же час,
Як
сніговик буде у нас.
Конкурс
«Ліпимо сніговика»
Грають дві команди по 5 учасників у
кожній. Для гри необхідно приготувати по три надуті повітряні кульки,
фломастери та скотч для кожної команди.1-й гравець підбігає до столу і з
допомогою скотчу прикріплює дві повітряні кульки одну до одної; 2-й гравець до
двох кульок скотчем прикріплює третю кульку; 3-й гравець малює фломастером на
верхній кульці очі; 4-й гравець малює ніс; 5-й учасник малює рот.
Ведуча:
Сніговика
гуртом зліпили,
Яскраву
зірку засвітили.
Чіпляємо зірку на «небо» -
виготовлений заздалегідь плакат
Ведуча:А тепер часу не
гаймо, -
Загадку знову
відгадаймо.
Загадка
Він сюрприз, його чекають
І дарують, і приймають
Яскравий, зв’язаний пакунок
Зветься, звісно… (подарунок)
-Так, наступне завдання – в подарунковій
коробці.
Подарункова
коробка лежить на столі.
Ведуча:
Щоб
було веселіше гратись,
Щоби
на санях міг добратись
До
нас святитель Миколай
Планету
нову відкривай.
Тоді
засяє угорі
Зоря,
на радість дітворі.
Правила рухливої гри-конкурсу для дітей
“Першовідкривач”:
Учасникам пропонується “відкрити” нову планету –
якомога скоріше надути повітряні кульки, а потім “заселити” цю планету
“мешканцями” – швидко намалювати на кульці фігурки людей
фломастерами. Той, у кого мешканців на планеті вийде більше – переможець
Конкурс «Лови сніжок»
Кількість
учасників необмежена.
В
конкурсі беруть участь 2 команди. В командах обираються по одному «сніжколову».
«Сніжколови» отримують по великому
відру. У кожної команди є «сніжки» з паперу. «Сніжколови» стають напроти
своїх команд. По команді учасники починають кидати сніжки намагаючись поцілити
в відро свого «Сніжколова». «Сніжки», що впали можна підіймати і знову кидати в
«Сніжколова». По команді «Стоп» проводиться
підрахунок «сніжок» у кожного «Сніжколова». У кого більше, та команда перемогла.
Ведуча:Що ж, трудилися
не марно,
Засяє
зірка в небі гарно!
Зібрали
снігу ми багато,
Примчать
небесні сани в свято.
Чіпляємо зірку на «небо» - виготовлений
заздалегідь плакат
Ведуча:Щоб нове
завдання мати,
Загадку
треба відгадати.
Загадка:Коли надворі було літо,
За ним ховалось зайченя,
Він слугував стільцем у лісі
Усім, хто там бував щодня.
А восени під ним опеньки
Росли великі і дрібненькі,
Ховавсь під листям їжачок.
Ви здогадались? Це - … (пеньок)
-Тож наступне завдання – під пеньком .
Діти
шукають пеньок, перевертають його, беруть згорток
Ведуча:Щоб могла
яскраво зірка засіяти,
Потрібно
добру справу зробити.
Морквинка
для віслючка
Розкажіть діткам, що у Миколая був чудовий помічник –
віслюк. І цей конкурс передбачає збір моркви, яку так полюбляє осел. Дітей
потрібно розділити на 2 команди. На початку зали викладається 2 купи з
морковкою, у кінці дистанції – кошики для її складання. На забіг виходить по
одному учаснику від кожної команди. Проте переносити морквинку до кошика
потрібно щоразу в цікавій формі:
Прострибати
на одній нозі.
Перенести
морквинку, наколоту на виделку.
Нести
моркву на голові, не торкаючись руками.
Котити
моркву ногами по підлозі.
Естафета
триває доти, доки одна з команд не перенесе всі морквинки до кошика
Ведуча:Ви старались, ви
трудились,
Зорі
в небі засвітились.
Чіпляємо зірку на «небо» - виготовлений
заздалегідь плакат
Ведуча:Нова загадка,
друзі, в нас,
Відгадайте в цей же час!
Загадка:Несемо в ньому бараболю,
Моркву, буряки, квасолю.
В ньому ми стрибаємо,
Коли в спортзалі граємо.
Добрий він, як без дірок.
Відгадали? Це - … (мішок)
Ведуча:Так, наступне завдання – у мішку
Діти
знаходять мішок, розв’язують, висипають: в ньому згорток, який треба декілька
разів розгорнути, щоб дістати згортка з завданням
Ведуча:Щоб новій зірці засіяти,
Пташок
потрібно погодувати.
Правила рухливої гри-конкурсу для дітей “Нагодуй
пташок”:
Перед конкурсом діткам потрібно розказати про
те, що взимку пташки голодують і про них потрібно піклуватися. Тому зараз ми і
будемо вчитися годувати пташок.
У конкурсі беруть участь 3 гравці (хоча
кількість може бути безмежною). Перед кожним гравцем на підлозі стоїть
порожня скляна пляшечка, на гірлятко якої одягнена паперова голівка пташки з
відкритим дзьобом. Виходить так, що гірлятко пляшки стає продовженням пташиного
ротика – горлом. Кожному гравцю видається 5 горошин. Завдання: на витягнутій
руці на рівні грудей потрапити до ротика пташки, кидаючи по одній горошині.
Виграє той, хто першим впорається і менше за всіх промахнеться.
Ведуча:Ми роботу всю
зробили
І
в небі зірку засвітили.
Чіпляємо
зірку на «небо» - виготовлений заздалегідь плакат
Ведуча:Є загадка в нас
чудова,
Відгадати
ви готові?
Загадка:В них загострені носи,
Швидко мчать вони з гори.
Їх угору тягнуть діти,
Щоб до низу полетіти.
На них катаються малята.
Звісно є у всіх … (санчата)
Ведуча:Отже, шукаємо санчата, вони привезли нам завдання
Діти
шукають санчата, на них знаходять згорток, читають:
Ведуча:Наступну зірку ми запалим,
Коли в казковому лісі побуваєм.
Намалюй ЯЛИНКУ
Для
участі в конкурсі запрошують 3-4 команди – в кожній лише по два учасники. Усім
командам видають великий аркуш паперу, фломастери, олівці чи фарби. Завдання
дітей – намалювати НОВОРІЧНУ ЯЛИНКУ. Проте учасники будуть зв’язані між собою. За допомогою
стрічки діткам потрібно перев’язати дві руки разом. Інша рука залишається
вільною. Конкурс триває на швидкість – у дітей є лише 5 хвилин. Найкращий
портрет обирають голосуванням дітки чи однокласники, які не брали участь у
цьому конкурсі.
Ведуча:
Ми
новорічну ялинку
намалювали
І
в небі нова зірка запалала.
Чіпляємо зірку на «небо» - виготовлений
заздалегідь плакат
Ведуча:Є у нас іще
загадка,
Має
бути і відгадка.
Загадка:
Як лиш холодніше стало,
Їх на руки повдягали.
Це не сукня, не спідничка,
Гріє руку … (рукавичка)
Ведуча:Щоби зорі всі
світили,
Треба,
щоб ви все зробили.
Кульки дружно всі зберіть,
І в ворота заженіть.
Правила рухливої
гри-конкурсу для дітей “Повітряний футбол”
З обох боків кімнати поставте ворота (два
стільці або тримайте в руках обруч). Перед кожним з воріт покладіть на підлогу
по 5 повітряних кульок. В цій забаві беруть участь 2 гравці. За вашою
командою вона мають по черзі задувати кульки у ворота, не допомагаючи собі ані руками,
ані головою, ані ногами… Тільки дмухати. Виграє найспритніший
Ведуча: Ви трудилися щосили,
Усі
зорі засвітили.
І
тепер в святковий час
Їде
Миколай до вас.
Входять
Святий Миколай під музику
Миколай:
Нині
свято в вашім домі
І я вас вітаю,
Гараздів, здоров’я і доброї долі
Щиро вам бажаю.
Колись в цій школі я вже був,
Дарунки дітям роздавав,
До праці всіх вас закликав,
Наказував вам чесно жити,
Від зла тікати, а добро творити.
Чи вірний шлях мені указали
зірочки, де живуть слухняні діти, які поважають своїх вчителів, слухаються своїх
батьків, роблять добрі справи?
Відповіді дітей
А я
хочу перевірити, чи ви були чемними на протязі року,
чи заслуговуєте на подаруночки.
Миколай:
Хто
стараєтеся бути чемним, вихованим,--------встаньте.
Хто намагаєтесь бути щедрим, надавати допомогу іншим, ------сплеснітьу долоні.
Хто
намагаєтесь бути чесним, правдивими__________ тупніть ногою,
Хто слухається маму й тата_____________сплесніть в долоні над головою.
Хто
до людей ставиться доброзичливо
____________, простягни руку сусіду.
Посміхніться один одному. Ми всі, разом можемо
дарувати людям добро.
Бачу, я не помилився, що зайшов сюди. За це
отримаєте від мене подарунки.
Миколай під музику роздає подарунки
Миколай. От настав прощатись час,
Залишаю вже я вас.
Будьте добрі й завжди щирі,
Живіть в злагоді і мирі.
Мамі й тату помагайте,
Менших себе не чіпайте.
Вчителям у поміч будьте,
І мене ви не забудьте.
Швидко мчиться часу лік,
Знов прийду я через рік
На велике, світле свято.
Подарунки роздавати!
Ведуча: Закінчилось наше
свято. Я бажаю вам бути такими ж добрими, чуйними, як Святий Миколай. Добра
вам, злагоди, миру, здоров'я. Зі святом!
Виховний
захід «Хай єдиною залишиться навіки»
Мета: виховання національної свідомості учнів i
людської гiдностi, відродження паросткiв духовностi, формування рис громадянина
української держави; поглиблення знань про iсторичний факт злуки українського
народу, його значення; пробудження iнтересу до поглибленого вивчення iсторiї та
культурних надбань українського народу; виховання глибокої поваги та любовi до
Батькiвщини.
Блок 1
Відео
(Красивий кліп про країну) https://www.youtube.com/watch?v=fxUDAikvoog
Ведуча.
22 січня Україна щороку відзначає державне свято – День
соборності України з нагоди проголошення Акта Злуки Української Народної
Республіки та Західноукраїнської Народної Республіки.
Ведучий: Ідея соборності
бере свій початок від об’єднання давньоруських земель навколо князівського
престолу в Києві.
Ведуча.
Важкий шлях пройшла Україна, щоб здобути незалежність і соборність своїх
земель.
Ведучий: І
ось події 2014 року – політичні скандали, фальсифікації, розділення понять Схід
і Захід.
Ведуча. Сьогодні Україна, можливо як ніколи раніше, потребує
єдності й соборності всього українського народу.
Читець:
Вже скільки
закривавлених століть
Тебе, Вкраїно,
імені лишали
Тож встаньмо,
браття, в цю урочу мить:
3’єднався колір синій і жовтавий.
Гей, недругам
усім наперекір –
Підняти прапор
вільної Держави!
Ганьбив наш
прапор зловорожий гнів,
Його полотна в
попелі лежали...
Але він знов,
як день новий, розцвів.
Підняти прапор
вільної Держави!
Повірмо в те,
що нас вже не здолати,
І долучаймось
до добра і слави.
Хай будуть з
нами Правда і Господь –
Підняти прапор
вільної Держави!
( Виконується гімн "Ще не вмерла
Україна".)
Ведучий. Виховний захід, присвячений Дню Соборності
України оголошується відкритим.
Звучить Державний Гімн України
Блок 2
Відео (Злата
Огневич) https://www.youtube.com/watch?v=pyGCL3emeaU
Звучить сумна мелодія.
З одно боку виходить дівчина Західна Україна і промовляє:
Я
– Західна Україна!
Горджуся й радію,
Що рідною мовою
Я володію,
Шевченковим словом
Умію писати
Слова мелодійні
І вірші складати.
З
іншого боку кімнати виходить дівчина Східна Україна
Я
– Східна Україна!
Де все мені в радість:
Ліси і садки.
Озера й річки,
І гори, й долини,
Цвіт білосніжний
У лузі калини.
В душі моїй солодко
Грає сопілка,
Бо я з України,
Бо я - українка!
До Українок підходить учень
Одна
Батьківщина, і двох не буває,
Місця, де родилися, завжди святі.
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті.
Ось тому
сьогоднi треба
Нам i іншим дiтям
Пiд блакитним мирним небом
За неньку радiти.
Обніміться ж , сестри, мої,
Молю вас,
благаю!
І не дайте
Чорній Силі
Знов вас
роз’єднати!
Звучить пісня про Україну
Відео «З Україною в серці» https://www.youtube.com/watch?v=ay88MJgXDQQ&t=114s
Блок 3
Відео https://www.youtube.com/watch?v=gop7EfpIvuY
Ведуча. Ми пишаємося, що
ми – українці, а наша Вітчизна – Україна, земля, дорога та мила серцю кожного із нас.
Ведучий. Україна – рідний
край, земля з багатовіковою історією, мальовничою природою, чарівною піснею,
працелюбними, мудрими й талановитими людьми.
Ми горді зватися українцями. Поклик рідної землі завжди
відчували наші прадіди й діди, ті, хто живе в Україні, і ті, кого доля закинула
на чужину. І де б не був українець, захвилюється аж до сліз, почувши рідне
слово.
Учень 1:
Ось небо блакитне
і сонце в зеніті!
Моя Україна найкраща у
світі!
Моя Україна – це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарівні джерельця.
Красиві пейзажі і гори високі,
Маленькі струмочки і річки глибокі.
Міста старовинні і замки прекрасні,
Великі будови і дуже сучасні.
Учень 2:
Сади чарівні, мальовничії села,
Моя Україна – це пісня
весела.
Це щира, багата, як світ її мова,
Крилата така, мелодійна й чудова.
Її обереги верба і калина,
Найкраща у світі –
моя Україна.
Бо нам найрідніші Вітчизна і мати.
То як же нам, дітям, її не кохати!
Учень 3:
Моя Україна – козацькая слава!
Така волелюбна і мирна держава.
Вона дорога нам, і рідна, і мила,
Бо світ перед нами, як мати, відкрила.
Вітчизна свята, дорога Україна,
Для кожного з нас ти у світі – єдина!
Учень 4:
Моя Україна – широкі простори,
Поля і левади, долини і гори,
Молитва і пісня, і слово натхнення,
Наш труд і талант,Україно, для тебе.
Ми вірим в майбутнє твоє, Україно!
Говорять
сьогодні дорослі й малі
Бо ти в нас – найкраща, бо ти в нас єдина,
Немає такої, як ти ,на землі.
Пісня
Ведуча. Держава, як і родина, має бути дружною, сильною, здоровою
та щасливою.
Якось батько зібрав синів і сказав: «Сини мої! Живіть у
мирі й злагоді, і тоді жоден ворог вам не страшний, ніхто не зможе вас
здолати». Сини стали заперечувати. Кожен вважав, що зуміє побороти ворога
самотужки.
Ведучий. «Невже ви думаєте, що здолаєте ворога, коли кожен із
вас, як та гілка, яку вітер хилить у різні боки, а як сильніше дмухне – то й
зламає? – мовив батько. – Ось спробуйте зламати цей пучок гілля. Що, не можете?
Тож запам’ятайте: нікому ще не вдалося перемогти людей, які тримаються одне за
одного, як ці гілки».
Ведуча. Упродовж століть
землі України були розрізнені, належали до різних держав: Російської
імперії, Польщі, Австро-Угорщини.
Ведучий. У тяжкій і тривалій
боротьбі за національне визволення, утвердження власної державності наш народ
не раз переживав як гіркі, так і радісні події. Одна з таких сторінок нашого
минулого – боротьба українського народу за соборність своїх земель.
Ведуча. Тож споконвічною
мрією українців було об'єднання розрізнених частин України в межах однієї
держави. І ось 22 січня 1919 року злилися століттями відірвані одна від одної
частини єдиної України.
Ведучий. Саме тоді на площі
перед Київською Софією відбулася подія, про яку мріяли покоління українських
патріотів: на велелюдному зібранні було урочисто проголошено злуку Української
Народної Республіки і Західноукраїнської Народної Республіки.
Ведуча. Виголошення
соборницької ідеї стало могутнім виявом творчої енергії нації та прагнення до
етнічної і територіальної єдності.
Учень 5: Нехай ніхто не
половинить,
Твоїх земель не розтина,
Бо ти єдина, Україно,
Бо ти на всіх у нас одна.
Одна від Заходу й до Сходу
Володарка земель і вод –
Ніхто не ділить хай народу,
Бо не поділиться народ.
Учень 6: І козаки, й стрільці
січові
За тебе гинули в полях.
У небесах сузір'я Лева
Нам світить на Чумацький Шлях
Стражденна чаєчко-небого,
Єдині два твої крила.
Виходим, нене, у дорогу,
Аби ти вільною була.
Учень 7: Нехай ніхто не
половинить
Твоїх земель, не розтина,
Бо ти єдина, Україно,
Бо ти на світі в нас одна.
Україно, п'ю твої зіниці
Голубі й тривожні,
ніби рань.
Крешуть з них
червоні блискавиці
Революцій, бунтів і
повстань.
Україно!
Ти для мене диво!
І нехай пливе за роком рік,
Буду, мамо горда і вродлива,
З тебе дивуватися повік.
Учень
8: Ради тебе перли в душі сію,
Ради тебе мислю і
творю —
Хай мовчать Америки
й Росії,
Коли я з тобою
говорю!
Одійдіте, недруги лукаві!
Друзі, зачекайте на путі!
Маю я святе синівське право
З матір'ю побуть на самоті.
Учень 9: Рідко, нене, згадую про тебе,
Дні занадто
куці та малі,
Ще не всі
чорти втекли на небо,
Ходить їх до
біса по землі.
Бачиш:
з ними щогодини б'юся,
Чуєш — битви споконвічний грюк!
Як же я без друзів обійдуся,
Без лобів їх, без очей і рук?
Учень
10: Україно, ти моя молитва,
Ти моя розпука
вікова…
Гримотить над
світом люта битва
За твоє життя,
твої права.
Хай палають хмари бурякові,
Хай сичать образи — все одно
Я проллюся крапелькою крові
На твоє священне знамено.
Учень 11: Коли крізь розпач випнуться надії
І загудуть на вітрі
степовім,
Я тоді твоїм ім'ям
радію
І сумую іменем
твоїм.
Коли грозує далеч
неокрая
У передгроззі дикім
і німім,
Я твоїм ім'ям
благословляю,
Проклинаю іменем
твоїм.
Коли мечами злоба
небо крає
І крушить твою
вроду вікову,
Я тоді з твоїм
ім'ям вмираю
І в твоєму імені
живу!
Блок 4
Ведуча. День 22 січня
1919 року назавжди залишиться в історії українського народу як свято Соборності
України. Високий принцип соборності своїх земель – найблагородніший у світі
ідеал, до якого прагне кожна нація.
Ведучий. Настав день,
за який українці боролись упродовж багатьох століть. Збулося те, за що
страждали і гинули, боролися і вболівали, для чого жили і працювали мільйони
синів і дочок України – впродовж років, десятиліть, століть... Те, що було
провідною зорею для геніїв її духу і що було їхнім тяжким болем і мукою...
Ведуча. Справжню єдність народу у боротьбі за
незалежність продемонструвала світові Україна 22 січня 1990 року. У розмаїтті
жовто-синіх знамен наші сучасники на згадку про проголошення Акту Злуки
поєднали живим ланцюгом від Києва до Львова Схід і Захід України.
Ведучий. Соборність – це символ
боротьби за волю, символ порозуміння між людьми,
символ надії і віри у майбутнє нашої великої родини, що
зветься Україною.
Ведуча. Акт возз’єднання УНР та ЗУНР – історичний факт, який
показав безсилля будь-яких спроб роз'єднати український народ, протиставити
українців один одному, змусити їх служити чужим для них інтересам. Він став
етапом становлення і розвитку української державності.
Ведучий. Ця акція прискорила розпад СРСР і здобуття
національної незалежності, бо переконливо засвідчила духовну єдність східних і
західних регіонів України. Утворення незалежної Української держави в 1991 році
знаменувало початок якісно нового етапу в утвердженні суверенітету і соборності
українських земель.
Ведуча. День Соборності України почали відзначати на державному
рівні з 1999 року, коли був підписаний відповідний Указ Президента України.
Відео «Коротко про
головне»
https://www.youtube.com/watch?v=OCFjcqvw3OI
Блок 5
Відео «Перлина»
https://www.youtube.com/watch?v=lvNTebhLPZE
Ведучий. Сьогодні Україна переживає тяжкі часи. Часи, коли наші
співвітчизники захищають на Сході свою країну від ворога. І ми вдячні їм за цей
патріотичний подвиг.
Ведуча. Ми молоде покоління незалежної України віримо, що
територіальна цілісність нашої держави, скріплена кров’ю мільйонів незламних
борців, навіки залишатиметься непорушною.
Ведучий. Ми маємо бути свідомі того, що лише в єдності дій та
соборності душ можемо досягти величної мети – побудови економічно й духовно
багатої, вільної й демократичної України, якою пишатимуться наші нащадки.
Ведуча. День Соборності – це нагадування про те, що сила нашої
держави – в єдності українських земель.
Ведучий. Пам’ятаймо про незліченні жертви наших співвітчизників,
покладені на вівтар незалежності, соборності, державності.
Ведуча: Думаю, пора вже скинути з нашої долі цей панцир туги
та неволі. Вручивши нам волю, Бог сподівається, що ми таки зробимо себе
щасливими, мислячими та духовно здоровими!
Молюсь за тебе, Україно,
Молюсь за тебе кожен час,
Бо ти у нас одна-єдина,-
Писав в своїх віршах Тарас
«Молюсь, - казав він,- щоб у тебе
Не було між людьми війни
Щоб завжди було чисте небо
На нашій стомленій землі».
Щоб завше у садку смерека
Весняним квітом під вікном цвіла
І прилітали з вирію лелеки,
Щоб гомін хвиль послухати Дніпра!
Ведучий: Слава нашій
Україні, невмируща слава.
Стійте струнко, в цю хвилину лине Гімн держави !( Звучить Гімн України)
Ведуча:
Захід, присвячений Дню Соборності України вважається закритим.
«Лідер року-2019»
Ведуча 1.
Доброго дня, шановні гості, колеги, лідери учнівського самоврядування. Ми раді
бачити вас на конкурсі « Лідер року-2019».
Зібрались ми сьогодні всі на колективну творчу справу,
Щоби представить ви змогли голів учнівського самоврядування ,
Щоб всі побачити могли майбутню гідну нашу зміну,
Тож, друзі,нас не підведіть і покажіть себе відмінно.
Ведуча 2.Є на планеті дороге серцю
місце – рідна школа. Кожного ранку, мов крихітні гомінливі струмочки,
зливаючись у єдиний бурхливий потік , прямуємо ми до неї.
Ведуча 1. І так день за днем . Нас у
школі багато і всі ми різні: охайні і не дуже, бешкетники і сором’язливі,
веселі і сумні, а школа – першопочаток усього.
Ведуча 2.
Ми об’єднались воєдино
Заради спільної мети,
Щоб досягти своєї мрії,
Тернистим шляхом маємо пройти.
Ведуча
1.
Наполегливо навчатись,
Бути прикладом в житті,
Труднощам не підкорятись
І завжди разом іти.
Ведуча 2. Учнівське
самоврядування створенине задля виховання підростаючого покоління,
тобто нас із вами.
Ведуча 1. Ми об’єднуємо зусилля для
добрих і корисних справ
Розвиваємо свої здібності й таланти.
Ведуча 2. Усі мають стати активними, знайти своє місце у справах свого колективу.
Ведуча 1. Основними напрямами роботи
учнівське самоврядування визначило
питання шкільного життя, що найбільше цікавить учнів .
Ведуча 2
Кожен з нас в своїй школі
Свою раду створили,
Щоб жилося нам цікаво
Кожен день, кожну мить.
Ведуча 1. Життя
шкільне пригодами багате
А учні так цікаво вміють жить,
Веселі і кмітливі, винахідливі й завзяті
На подвиги ви здатні кожен день і кожну мить.
Переможець сьогоднішньої
гри отримає звання «Лідер року 2019»
Ну, що ж, а тепер запрошуємо до конкурсу наших лідерів .
( запрошення на сцену учасників )
Ведуча 2. Але який конкурс без журі. Вітаємо наше вельмишановне журі.
Ведуча 1. А зараз
ми жеребкуванням визначимо послідовність
виступу учасників
Ведуча 2. Кожен із учасників
конкурсу є лідером своєї школи. Хто ж такий лідер? Лідер прагне
«викластися» для досягнення загальної мети, активно впливає на тих, хто поряд,
найліпше розуміє інтереси більшості. Тож першим конкурсом за традицією – «Візитна картка лідера».
У виступі
конкурсанти повинні продемонструвати своє життєве кредо, соціальну позицію,
діяльність як лідера учнівського самоврядування навчального закладу, творчі
здібності.
Ведуча 1. До виступу запрошуємо учасницю під №1……
Ведуча 2.Наступний
конкурс «Моя позиція лідера»
Конкурсант спробує «зайняти» місце сільського голови і спромогтися вирішити проблеми, які є
компетенцією органів місцевого самоврядування.
Ведуча 1. Запрошуємо учасника під №1…..
Ведуча 2. До слова запрошується члени журі
Ведуча 1. Переходимо до третього конкурсу ««Лабораторія проектів»
Конкурсант презентує соціальний проект, реалізований у
своїй школі навчального року. Форма
презентації довільна. У виступі конкурсант повинен висвітлити тему, мету, шляхи
реалізації, соціальну значимість проведеної роботи.На презентацію проекту
відводиться 5 хвилин.
Ведуча 2.Наступний наш конкурс «Лідер-практика».
Конкурсант одержує
практичне завдання по розробці проекту в своєму навчальному закладі. На
розробку проекту відводиться 10 хвилин. Конкурсант захищає проект перед журі.
Виступ-захист подається до 3 хвилин у довільній формі:схема, малюнок, віршована
форма, тощо.
Ведуча 1. І залишився в нас ще один конкурс «Портфоліо лідера»І
Ведуча 2. Ось і підійшов
до завершення конкурс « Лідер року 2019».
Журі підбиває останні підсумки. За декілька хвилин ми дізнаємось, хто ж став
« Лідером року 2019».
Робота в самоврядуванні
Назавжди залишаться в серці
Всі наші проекти,
Набуті в школі
знання –
Це досвід великий,
Це щирість, натхнення і щастя,
Усе понесемо
В подальше, доросле життя…
Ведуча 1. До слова запрошуються члени журі
(За рішенням журі переможцем конкурсу «Лідер року 2019» стала учениця ___класу___________________________________________________школи
, яка
володіє усіма лідерськими якостями: наполеглива, надійна, рішуча, вимоглива до
себе, терпляча.Тож,
бажаємо їй бути лідером – не тільки
в нашому конкурсі, а й в житті. Хай щастить тобі завжди і всюди)
Ведуча 2. Свято завершується, але так хочеться сказати вам щирі і добрі слова. Будьте завжди ввічливими, чуйними і уважними. Зустрічайте знайомих - привітайтесь . Допустивши помилку, виявивши грубість, - попросіть вибачення. Завжди допомагайте старшим і своїм молодшим друзям. Дружіть із ввічливими словами, будьте завжди шляхетними, тоді вас любитимуть і поважатимуть.
«Лідер року-2019»
Ведуча 1.
Доброго дня, шановні гості, колеги, лідери учнівського самоврядування. Ми раді
бачити вас на конкурсі « Лідер року-2019».
Зібрались ми сьогодні всі на колективну творчу справу,
Щоби представить ви змогли голів учнівського самоврядування ,
Щоб всі побачити могли майбутню гідну нашу зміну,
Тож, друзі,нас не підведіть і покажіть себе відмінно.
Ведуча 2.Є на планеті дороге серцю
місце – рідна школа. Кожного ранку, мов крихітні гомінливі струмочки,
зливаючись у єдиний бурхливий потік , прямуємо ми до неї.
Ведуча 1. І так день за днем . Нас у
школі багато і всі ми різні: охайні і не дуже, бешкетники і сором’язливі,
веселі і сумні, а школа – першопочаток усього.
Ведуча 2.
Ми об’єднались воєдино
Заради спільної мети,
Щоб досягти своєї мрії,
Тернистим шляхом маємо пройти.
Ведуча
1.
Наполегливо навчатись,
Бути прикладом в житті,
Труднощам не підкорятись
І завжди разом іти.
Ведуча 2. Учнівське
самоврядування створенине задля виховання підростаючого покоління,
тобто нас із вами.
Ведуча 1. Ми об’єднуємо зусилля для
добрих і корисних справ
Розвиваємо свої здібності й таланти.
Ведуча 2. Усі мають стати активними, знайти своє місце у справах свого колективу.
Ведуча 1. Основними напрямами роботи
учнівське самоврядування визначило
питання шкільного життя, що найбільше цікавить учнів .
Ведуча 2
Кожен з нас в своїй школі
Свою раду створили,
Щоб жилося нам цікаво
Кожен день, кожну мить.
Ведуча 1. Життя
шкільне пригодами багате
А учні так цікаво вміють жить,
Веселі і кмітливі, винахідливі й завзяті
На подвиги ви здатні кожен день і кожну мить.
Переможець сьогоднішньої
гри отримає звання «Лідер року 2019»
Ну, що ж, а тепер запрошуємо до конкурсу наших лідерів .
( запрошення на сцену учасників )
Ведуча 2. Але який конкурс без журі. Вітаємо наше вельмишановне журі.
Ведуча 1. А зараз
ми жеребкуванням визначимо послідовність
виступу учасників
Ведуча 2. Кожен із учасників
конкурсу є лідером своєї школи. Хто ж такий лідер? Лідер прагне
«викластися» для досягнення загальної мети, активно впливає на тих, хто поряд,
найліпше розуміє інтереси більшості. Тож першим конкурсом за традицією – «Візитна картка лідера».
У виступі
конкурсанти повинні продемонструвати своє життєве кредо, соціальну позицію,
діяльність як лідера учнівського самоврядування навчального закладу, творчі
здібності.
Ведуча 1. До виступу запрошуємо учасницю під №1……
Ведуча 2.Наступний
конкурс «Моя позиція лідера»
Конкурсант спробує «зайняти» місце сільського голови і спромогтися вирішити проблеми, які є
компетенцією органів місцевого самоврядування.
Ведуча 1. Запрошуємо учасника під №1…..
Ведуча 2. До слова запрошується члени журі
Ведуча 1. Переходимо до третього конкурсу ««Лабораторія проектів»
Конкурсант презентує соціальний проект, реалізований у
своїй школі навчального року. Форма
презентації довільна. У виступі конкурсант повинен висвітлити тему, мету, шляхи
реалізації, соціальну значимість проведеної роботи.На презентацію проекту
відводиться 5 хвилин.
Ведуча 2.Наступний наш конкурс «Лідер-практика».
Конкурсант одержує
практичне завдання по розробці проекту в своєму навчальному закладі. На
розробку проекту відводиться 10 хвилин. Конкурсант захищає проект перед журі.
Виступ-захист подається до 3 хвилин у довільній формі:схема, малюнок, віршована
форма, тощо.
Ведуча 1. І залишився в нас ще один конкурс «Портфоліо лідера»І
Ведуча 2. Ось і підійшов
до завершення конкурс « Лідер року 2019».
Журі підбиває останні підсумки. За декілька хвилин ми дізнаємось, хто ж став
« Лідером року 2019».
Робота в самоврядуванні
Назавжди залишаться в серці
Всі наші проекти,
Набуті в школі
знання –
Це досвід великий,
Це щирість, натхнення і щастя,
Усе понесемо
В подальше, доросле життя…
Ведуча 1. До слова запрошуються члени журі
(За рішенням журі переможцем конкурсу «Лідер року 2019» стала учениця ___класу___________________________________________________школи
, яка
володіє усіма лідерськими якостями: наполеглива, надійна, рішуча, вимоглива до
себе, терпляча.Тож,
бажаємо їй бути лідером – не тільки
в нашому конкурсі, а й в житті. Хай щастить тобі завжди і всюди)
Ведуча 2. Свято завершується, але так хочеться сказати вам щирі і добрі слова. Будьте завжди ввічливими, чуйними і уважними. Зустрічайте знайомих - привітайтесь . Допустивши помилку, виявивши грубість, - попросіть вибачення. Завжди допомагайте старшим і своїм молодшим друзям. Дружіть із ввічливими словами, будьте завжди шляхетними, тоді вас любитимуть і поважатимуть.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар